Ni är tappra...

...mina kära bloggläsare! Har ingen bra bortförklaring till att ni blivit så här illa behandlade senaste tiden... :( Så jag säger så här istället. Igår var vi på premiären av den nya Wallander "Hämnden" i Skövde. Ja den heter ju inte Hämnden i Skövde utan vi var på bio i Skövde... Riktigt bra enligt mej. Lite för spännande enligt Mill som satt ner i min stol än sin egen ett tag...

I torsdags skedde något historiskt på Sparbanksvallens konstgräs. Ur-Giffaren Fredrik "Sickan" Seth drog på sej den grön/vita träningsdressen och gjorde träningspremiär för oss i K-VIF :). Såg riktigt ung å frisk ut och kommer kunna lära oss ungtuppar mycket :P. Sedan tidigare är ju Niklas "Nian" Rodevåg igång å tränar med oss. Även om jag bara har stått vid sidan å tittat hittils (ont i fotajävel!) så märks det att det krävs klass i avsluten på träningarna framöver om man vill hänga nåt då och då... Kul!

Datorer alltså.... Kan helt ärligt erkänna att jag känner äkta hat mot dessa maskiner ibland. Hur f-n kan en pryl som kostar typ 15000:- paja, hänga sig, behöva installeras om, uppdateras mm. mm. titt som tätt! Tänk om det vore samma sak med en ny bil... Men alla är ju så vana att det bara är så, så det är la bara acceptera...
Jag trodde ju att när hårddisken var utbytt och Windows installerat så skulle allt va som förrut igen... Men nej nej nej. Man ska laddad hem massa program som man snart märker att man måste ha, man måste ladda hem drivrutiner till allt möjligt. Det ska ställas in bild och ljudinställningar till hemmabion... Och INGET funkar ju första gången man försöker....
Jaja,, nu har jag nog fixat det mesta å kan bara hoppas att datorn tuffar på utan större bekymmer i tre år till nu...

Såg Anja köra storslalom nyss... Hon är snabb på "flacken" där det inte svänger så mkt. Och långsam där det är brant och man måste svänga tvärt... Hon är lite som en Dragracingbil. Blir lite jobbigt när man kör på en Gocartbana bara...


Nej nu ska jag börja knappra in spelschemat till Cuperna som spelas i slutet av Januari. Ska in på K-VIF's hemsida... Kommer ta ett tag så det är la bara att börja. :)  Gött... såg på tvmatchen.se (bra sida förresten) att det finns massa goa Premier League-matcher att blega på i helgen...   Adios...

 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Skönt att du e tbks!!

2009-01-10 @ 11:39:15
Postat av: Tips

sluta ladda ner porr!"

2009-01-10 @ 17:01:45
Postat av: hmm

krävs klass i avsluten? hade du vart mitt ute i vänern hade du inte lyckats träffa vattnet...

2009-01-10 @ 17:04:25
Postat av: Jesus

Va snälla mot Robert nu så han inte slutar blogga igen!! =)

2009-01-10 @ 18:14:15
Postat av: Robert

Vaddå var snälla? Det var det snällaste nån sagt till mej på länge. Att lyckas MISSA vattnet från det läget måste ju kräva en hästaspark utan dess like! :)

2009-01-10 @ 19:19:26
Postat av: helena

Tack snälla för hjälpen med min burk idag... känner oxå ett "hat" mot den :)

2009-01-11 @ 18:17:56
Postat av: grannen

Hoppas "fotajävel" är fit for fight nu!

2009-01-11 @ 18:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0