Sicken helhelg...

Uppstigning, som vanligt lite för sent, men ändå hyffsat tidigt i lördags... Via skövde å plocka upp Mill och sen mot Jönköping. Inne på IKEA grabbar vi var sin sån där stor lånekasse och jag väljer att efter 1 minut knöka min kasse full med porlin och bestick. Jättesmart! Inte alls tungt att bära runt på därinnne sen... Å ta ingen vagn för guds skull.. nänä...  Jaja, nån diskborste och lite sängkläder mm.  plus grytor till Hampus  :) fick oxå plats innan de krampande fingrarna fick lasta av grejerna i bilen. Sen blev det mat på A6 och avfärd mot Mariebo där Sil-tösera "bara" fick 2-2 och en poäng med sej. Även om inte spelet värmde så va det rätt så gött i solen ett par timmar iaf.

Hemma i Götene blev det mat från "Vickan" (såklart) med Agge och Maria. Sen den där j-vla Eurovision skiten. Va e' det för fel på folk runt om i de europeiska stugorna då elle!? Jag hopppas verkligen att Sverige drar sej ur tävlingen snart. Det räcker la gött med den svenska melodifestivalen.

Söndag morgon och upp å plantera skog! Jag å Patrik och typ 13 st ur damlaget, osså arbetsledare Berka fårstås samlades 9.00 vid posten. Jag hade vaknat 7 minuter tidigare... :( . Men planteringen gick faktiskt helt ok och kl. 11.40 var vi klara.
Hem, duscha o byta om och sen iväg med mamma, moster, mormor, syrran och kusin till Lidköping för "Mors dag-middag" och "äventysrsgolf" (ooo vilket äventyr.. :P). Syrrans kille Jonas vann... :( . Skippade fikat hos mor för att hinna till Kinnevallen å stödja U-laget som krigade tappert men till slut föll med 1-2 mot Örslösa... Sen vidare till Götene och se iaf. en halvlek på Mill i Sils DIF. Det blev stryk för dom oxå mot Skara med 3-1. Klockan var nu 19.40 och kl. 20.00 skulle jag vara här på jobbet.. :(  Bara att ringa "Vickan" å beställa hamburgertallrik och ta sej till mejeriet :P .  Fattar inte hur jag ska klara att hålla mej faken hela natten men det går la på nåt sätt som vanligt. F-n va jag ska sova gött när jag kommer hem sen...   Nepp,, nu får jag göra nåt vettigt här.... *gäsp    ByeBye...


Kommentarer
Postat av: grannen

Om du slänger in dina svettluktande fotbollskläder i tvättstugan onsdag efter 16...så får vi se om kanske tvättfen kan göra underverk med dem!
,-)

2008-05-26 @ 15:49:53
Postat av: Robisco

You bet! :P

2008-05-26 @ 17:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0