"Sockar", "flåsor" och "ushifråt"

Då var man hemma efter en halv vecka i Stockholm. Det blev examensfirande, matfestival, shopping, sol i massor och en riktigt usel film. Vid besöket hos Anna å Richard i deras superfina nya lya fick jag lära mej att i Sthlm säger man INTE sockar och flåsor utan bara strumpor och blåsor (så undvik dessa ord ni som inte vill bli stämplade västgötar vid erat nästa besök i huvudstaden).
På tisdagskvälen var jag, morsan och Helena och såg den nya Indiana Jones. SÅ JÄVLA KASS!! Hela filmen gick ut på att under 200 minuter försöka klämma in så många "nära-att-dö"-situationer som möjligt. USHIFRÅT... Se den bara inte!
I onsdags hann vi med ett besök hos morfars gamla bror Nisse. En riktigt kul gammal man är det! :)

Nationaldagen bl.a. i Kungsträdgården innan vi styrde hemmåt mot grillning i "min" trädgård här nedanför. Agge, Maria, Fred, Hampus och jag hann knappt sätta oss innan en Securitas bil rullade fram... Någon trevlig granne hade ringt och sagt att några ungdomar som inte hade något här att göra hade ockuperat utemöblerna... Vakten var dock trevlig och efter ett samtal till vicevärden var det bara att hugga in på grillspetten...

Ett lite haffsigt inlägg i bloggen men jag är jäkligt trött och mådte tillbka till sängen om jag ska orka med träningen imorn kl. 10.00.....  bye

Kommentarer
Postat av: Grannen

Ja inte var det jag iaf...men jag sätter en sekin på hon som är döv på ena örat å hör ännu sämre på nästa! ;-)

2008-06-08 @ 20:22:25
Postat av: Robisco

Haha,, misstänkte faktiskt inte dej! Men du är väl heller inte känd för att ha de skarpaste sinnena i byn... :P

2008-06-09 @ 03:08:37
Postat av: grannen

det som saknas i synsinne...får man kompensera med ett sjuhelvetes ursinne..

Men det drabbar aldrig dem jag älskar...de får hålla till godo med...rekor! ;-)

2008-06-09 @ 16:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0