Snart midsommar...

Nu ere snart midsommar och vi (Jag, Fred, Räven, Norre med flera...) planerar att avresan mot Kungshamn ska ske runt 10-snåret på torsdag förmidda'. Jag å Fred har kollat till husvagnen idag och impregnerat förtältet så att det ska hålla regnet ute lite bättre än det gjorde ifjol. Vi har även dammsugit vagnen och alla dynor eftersom små små avföringsrester av någon liten vintergäst, som tydligen uppehållit sig i vagnen under vintern, fanns lite här och var. En flaska Gin anno tidigt 2000-tal påträffades oxå, denna kasserades dock tillsammans med en halv kortlek som var utspridd i hela vagnen. Rester från "Kasta kort-kriget" från ifjol... Dessutom tätade vi (förhoppningsvis) en mindre springa strax över det fönster under vilket jag ska sova.

Fred suger...                                                                                 
   

I bakgrunden syns det härliga egipaget...


Nyimpregnerat förtält och rena dynor...




I eftermiddag har jag vart hos syrran o Jonas i Blomberg. Hon var barnvakt åt nydöpta Meja idag och den lilla såg ut att trivas ute i lantluften :)  Senare kom Magnus, Sara o Casper oxå... Casper blev helt salig när han fick åka med Pontus på fyrhjulingen! :)

Meja


Casper




Nu kom Hampus hit med pizza... luktar gött men jag ska värma lite makaroner å körv sen igår istället :(  Jaja... det lär la gå ner som allt annat... :)

Kommentarer
Postat av: Maloo

Ha med en rulle silvertejp på resan...den är oslagbar som tältlagningskit. Vi hade dock mer tejp än tält på en våra tidiga resor. Fårstår inte vad folket glodde på ;)

2008-06-17 @ 23:11:16
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Robert

Ska ske! Tack för tipset :)

2008-06-18 @ 00:05:22
Postat av: aggemamma

kul att se att malin hittat hit världen är liten

2008-06-19 @ 00:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0